That Damn Racist NAZI Bitch On Facebook Has Finally Apologized...

Friday, December 18, 2009

What wrong with them anyway? Still trapped in an immatured mind ah??


Perbualan berbau perkauman di antara dua orang NAZI  Tongsan di Facebook

Kelmarin, sewaktu aku melayari blog2 para ahli Blogger Pembela Negara. Aku telah dikejutkan dengan satu artikel yang menampilkan dialog dalam Facebook yang bernada perkauman dari dua anak muda Tionghua. Aku tidak pasti kenapa mereka tergamak menyamakan satu bangsa yang tidak pernah makan babi dengan haiwan berkenaan. Apakah mereka ini masih bersekolah rendah di mana tahap kesefahaman antara kaum masih belum wujud di dalam benak fikiran mereka. Di manakah hati toleransi mereka sebagai pelajar IPT yang kononnya matang dan boleh membezakan di antara baik dan buruk?

Para pembaca semua boleh nilai ape yang Papagomo luahkan dekat blog dia hari itu.. Betapa panasnya hati dia..

Semua dapat nilai apa yang mereka maksudkan.

GOMO nak jelaskan disini,
Bangsa CINA adalah PENDATANG.
walaupun PENDATANG, kami MELAYU menerima
mereka ini sebagai warganegara MALAYSIA

Cina nak cari kekayaan sebanyak mana sekalipun,
kita MELAYU tak larang.
Nak pergi mana sekalipun kita Melayu tak kacau.

MELAYU tak pernah KACAU CINA.

Cuma MELAYU nak pesan pada CINA dan kaum LAIN,
Agar menghormati PERLEMBAGAAN yang telah
DiPersetujui oleh NENEK MOYANG masing masing itu.
Baik MELAYU,CINA or INDIA!

Jangan menghancurkan apa yang ada di dalam
PERLEMBAGAAN MALAYSIA itu.

1 Malaysia

Melayu,Cina, India dan kaum lain
Satu Hati lah....




Baru semalam, si anjing betina tu mintak maaf kat laman blog Papagomo. Aku tak pasti sama ada dia ikhlas ke tak? Tapi berdasarkan pemerhatian. Alasan dia untuk mengeluarkan kata menghasut dalam blog-nya adalah disebabkan 'Tidak tahu berbahasa Melayu'. Satu alasan yang cukup dangkal dan tidak relevan langsung. Cuba anda semua baca di bawah ni.


Ong Ying pada 17hb Disember pukul 6.34 pagi Lapor

I would like to apologize abt wat Iv said. The dislike i meant b4 is NOT dat i dislike malay people. Jz bcz my Bahasa Melayu isnt good so feel difficult to communicate wif malay -- this is actually wat I dislike. All is my fault. My Malay is not good. Plz let me emphasize dat I did not mean to hurt anyone’s feeling. I nv mean dat malay people not good. I’m sorry to who is hurt by the comment n sorry that Iv brought catastrophe to you all thru my unclear message. I promise it wont happen again! So, plz 4give me about my mistake. I’m sorry. I'm not racist. Yes i will watch my words. Thanks and sorry.


Saya tidak pasti generasi yang keberapakah dia ini. Duduk bertahun-tahun di Malaysia tetapi masih tidak menguasai bahasa kebangsaan tersebut. Kalau tak tahu Bahasa Malaysia, bagaimana si mangkuk hayun ini boleh belajar di UMT? Adakah beliau produk sekolah vernakular yang mana para pemimpin kaum-nya perjuangkan itu? Walahualam. Cukuplah kita mendengar alasan bodoh dia itu. Bagi aku, kalau engkau tak suka Melayu pergi mampuslah di Singapura, Taiwan atau 'The Great China'. Aku bukan nak menuduh semua kaum-nya tapi seekor anjing ni memang tak kenal erti di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung. Aku sendiri meragui keikhlasannya memohon maaf atas 'kesilapan'-nya itu lebih-lebih lagi si- bangkai anjing Liang Chua yang menggelar orang Melayu 'pig' langsung tidak memohon maaf. Malah, dengan cara yang paling pengecut terus memadamkan laman Facebook-nya.

Terpulang pada anda semua lah nak menilainya.

Ikuti pandangan seorang komentar di laman blog DemiNegara ini

Being an UMT student, having lived 20 years in Malaysia, she gave the excuse of "my Bahasa Melayu isn't good..

Questions:-

1. How did you pass Bahasa Malaysia in UPSR? PMR? SPM? Were you product of SRJK (C) which has different BM syllabus?

2. How did you get a place in UMT then? Your Bahasa Melayu isn't good?

3. Are you a Malaysia or a PENDATANG HARAM? 20 years living in Malaysia, you still not fluent with Bahasa Kebangsaan?

One consoling act by Ong Siang Ying was that, she realised her stupid mistake and take effort to correct the situation, but she blundered by making that "my Bahasa Melayu is no good" excuse.

She was being RACIST and got heated up by her RACIST ATTITUDE and started to try to cool things down. She is a little bit better than the RACIST PIG LIANG CHUA.

P/S : Aku hanya menyampai pandangan orang lain. Sesiapa yang mempunyai hubungan emosi dengan dua ekor tolol ini tidak perlulah terasa pilu dengan ayat yang saya highlight-kan itu. Sebaliknya, kamu semua boleh memaafkan dengan keperimanusiaan yang ada dalam hati kamu.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment