Malaysia's Number 1 Best-Best White Coffee!!!

Sunday, December 27, 2009

Old Town White Coffee Anti-Melayu?? Let's Examined The Truth Behind This Rumors





Aslmkum
Saya dan rakan2 sering ke cafe Old Town White Coffee duduk minum dan bincang hal business. Bila melihatkan kemajuan perniagaan mereka ada keinginan utk memulakan perniagaan ala franchise seperti syarikat Old Town White Coffee. Rakan kami telah berhubung dan berjumpa dengan pengusaha Old Town White Coffee untuk mendapatkan peluang franchisee daripada syarikat mereka dengan modal sendiri di rumah kedai yg kami miliki di lokasi strategik.
Alangkah terkejutnya kami ialah jawapan dari pihak pengusaha franchise tersebut adalah "KAMI TIDAK BERI PELUANG INI KEPADA ORANG MELAYU ISLAM UNTUK BERNIAGA"!! Walhal yang memenuhkan tempat dan saling berkunjung untuk makam minum di cafe ini rata rata kami lihat adalah orang Melayu Islam kita. Kita sering dengar kesama-rataan peluang yang di berikan oleh pihak kerajaan dan sering di tuntut hak mereka oleh bangsa Cina di Malaysia. Dari apa yang kami alami dapat di buat kesimpulan bahawa apa yang bangsa asing pentingkan adalah perniagaan mereka dan monopoli bidang dan menidakan peluang kepada orang Melayu Islam tetapi menuntut hak sama dan membuat untung dari orang Melayu. Lihat lah pekerja mereka semuanya pekerja asing dari Myanmar yang bukan Islam dan tiada pekerja bangsa Melayu Islam di Old Town White Coffee Nasihat kami wahai orang Melayu Islam dan kami sendiri hindarilah dari  berkunjung ke Old Town White Coffee kerana mereka bukan memikirkan kejayaan sama bangsa Malaysia tetepi mereka Anti Islam.
Fikir-fikir lah... Salam
 
 Aku tak sangka betol sampai begini sikap diorang. Mentaliti komunis tahap 13 Mei masih susah nak diubah2. Asyik-asyik salahkan Melayu sampai hebohkan satu dunia yang kononnya bangsa merekalah yang selalu ditindas dan didiskriminasi  oleh NEP dan macam lagi2. Fikirkanlah, 30 peratus tu bukannya banyak sangat pun yang untung sampai perut buncit tu pun diorang juga dan bukannya paksaan pun, lantaklah dioranglah kalau nak bagi ke tak. Lagi satu, mana ada bangsa yang begitu murah hati memberi kerakyatan kepada datuk nenek mereka dengan begitu mudah melalui syarat MEMPERSETUJUI PERLEMBAGAAN atau lebih senang lagi, KONTRAK SOSIAL. Itupun setelah beberapa generasi ada pulak yang stir the shit out mempersoalkan perkara ini ditambah lagi sewaktu era pemerintahan si bacul ni yang terlalu memberi muka kononnya atas dasar "FREEDOM OF SPEECH".

Cukuplah, aku tak mahu nak memperbesar cerita pasal kisah lama tu semua, kerana terlalu banyak konspirasi petir dan roket yang perlu dirungkaikan satu persatu sehingga terserlah kebenaran di pihak yang benar. Berbalik kepada cerita kopitiam ini. Bukankah mereka juga bertanggunggjawab memperkasakan barangan buatan Malaysia? Dimanakah pergi erti semangat kerjasama antara kaum mereka? Apa salahnya mereka libatkan kaum Melayu dalam menjayakan misi mereka. Cuba buka mata seluasnya dan terima kenyataan bahawa kaum Melayu adalah pengguna terbesar di Malaysia. 
 
Aku tidak tahu sejauh mana kebenaran nota yang aku tampalkan itu. Aku bercakap tentang apa yang aku lihat. Terpulanglah pada pembaca semua ingin menilai apa anda semua fikirkan. Tidak sesekalipun aku nak menuduh bahawa SELURUH kaum ini adalah bersikap perkauman. Aku tidak membaling batu sembunyi tangan. Aku bersuara mengenai apa yang aku lihat. Jikalau puak ini terbaca artikel aku dan secara semberono dengan mengatakan aku racist, cuba tengok sendiri bagaimana pula pemimpin mereka itu. Aku gerenti 200% lebih perkauman dari aku warga marhain di bumi ini. Aku boleh mohon maaf kalau aku terkasar bahasa, tapi ingat ini adalah personal opinion dan aku tiada kaitan dengan mana2 pertubuhan kaum. Sekali lagi aku tegaskan ini adalah pandangan peribadi.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment